Postgrau en Enginyeria de Processos de Fabricació

Propòsit

L’Enginyeria de processos de fabricació té com a missió dissenyar i seleccionar els elements productius òptims per a una determinada aplicació productiva, amb els objectius següents: minimitzar els costos, reduir els temps de producció i posada en marxa, millorar la qualitat i, sobretot, augmentar-ne la productivitat.

En l’entorn industrial actual, cada vegada pren més importància la millora de l’eficiència de les instal·lacions i de la cadena de valor dels productes. En aquest entorn integral de disseny, que té en compte l’enginyeria de processos, es fa necessari disposar d’eines computacionals de suport al procés productiu, a fi de reduir el cost de producció i accelerar l’inici de la cadena de manufactura dels productes.

Per aquests motius, al llarg del curs es presenten i s’introdueixen els processos i sistemes de fabricació més utilitzats a la indústria, es mostren i s’utilitzen les tècniques punteres d’actualitat en l’àmbit de la fabricació assistida per ordinador i de la indústria connectada i 4.0, es fa èmfasi en els els punts claus per dur a terme processos d’industrialització i s’introdueixen i es posen en pràctica les principals eines de Lean Manufacturing; tot proporcionant les eines de gestió necessàries per la millora contínua en les nostres plantes productives.

A qui va dirigit?

Aquest postgrau està orientat a professionals tècnics que desenvolupen la seva activitat en algun dels àmbits de la producció i el disseny industrial i volen conèixer i aplicar les eines més adequades per a l’enginyeria de procés, a fi d’augmentar la productivitat i reduir costos.

Sortides professionals: Enginyeria de processos, enginyeria de producció i qualitat, compres tècniques, programació experta CAD-CAM, enginyeries i consultories especialitzades en el disseny i posada a punt de processos.

Beneficis

En finalitzar el curs, els participants seran capaços de:

• Determinar la inversió, cost i temps necessari per a la industrialització d'un producte.
  • Identificar i avaluar les característiques i avantatges d'utilització dels sistemes d'enginyeria de processos de fabricació assistits per ordinador per a cada necessitat específica.
  • Posar en marxa accions de millora de l'eficiència d'acord amb el Lean Manufacturing.
  • Augmentar la rapidesa de la presa de decisions a partir dels resultats de la simulació.
  • Disposar de la informació del funcionament del sistema productiu abans de la seva implantació.
Edició: Març 2019
Matrícula 3.050€
Descomptes UPC Alumni Premium 10%; Situació desocupació 10%; Empreses col·laboradores 10%; CETIB 12%; EIC 15%
Durada 105 hores
Inici 05/03/19
Fi Juny 2019
Horari Dll i Dc, de 18:15 a 21:45h
Crèdits 15 ECTS
Titulació UPC i CIM UPC
Sessions informatives
Dijous, 7 de juny 2018 a les 18:30h a Sala de Juntes.

Equip docent

L'equip docent que integra el programa està format per professionals que combinen la seva feina amb la seva tasca docent i, per tant, possibiliten amb la seva ampla experiència en el sector un aprenentatge que s'adapta a la realitat empresarial.

Roger Uceda

Director del Postgrau

Enginyer industrial per la ETSEIB (UPC) i Màster en Direcció de la Producció per la Fundació CIM (UPC). Va iniciar la seva carrera a Delphi i a Metaldyne. L'any 2005, es va incorporar a la Fundació CIM, on ha desenvolupat la seva carrera professional com a Director d'Operacions a la Planta Pilot, compaginant la fabricació de prototips i preseries per a empreses del sector de l'automoció, packaging o electrodomèstics, amb la implantació del sistema Lean Manufacturing en empreses i la participació activa en projectes de R+D a l'àrea de nous processos de fabricació.

Professors

Roger Uceda